În monitorul oficial nr. 936 din data de 9 octombrie 2025 a fost publicată modificarea art. 1181 din Legea nr. 53 / 2003 – Codul muncii.
Astfel, începând cu 12 octombrie 2025 anumite categorii de salariați beneficiază de zile suplimentare de muncă la domiciliu sau în regim de telemuncă. Completarea art. 1181 din Legea nr. 53 / 2003 – Codul muncii, prin noile alineate introduse, prevede:
„(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), salariaţii care au în întreţinere copii în vârstă de până la 18 ani, încadraţi în grad de handicap, beneficiază de 8 zile pe lună de muncă la domiciliu sau în regim de telemuncă, în condiţiile Legii nr. 81/2018, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia situaţiilor în care natura sau felul muncii nu permite desfăşurarea activităţii în astfel de condiţii.
(5)În cazul salariaţilor care au în întreţinere 2 sau mai mulţi copii încadraţi în grad de handicap cu vârsta de până la 18 ani, suplimentar faţă de numărul de zile prevăzut la alin. (4), pentru fiecare copil se mai acordă câte două zile pe lună de muncă la domiciliu sau în regim de telemuncă, în condiţiile prevăzute la alin. (1) (3).
(6)Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (1), de prevederile alin. (5) beneficiază şi salariaţii care au în întreţinere copii gemeni, tripleţi sau multipleţi cu vârsta de până la 18 ani.
(7)Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoţită, după caz, de certificatul de încadrare într-un grad de handicap al copilului, eliberat în condiţiile legii. „
Menționăm că anterior modificării prevederilor de mai sus art. 1181 alin. (1) din Codul muncii prevedea că, la cerere, salariaţii care au în întreţinere copii în vârstă de până la 11 ani beneficiază de 4 zile pe lună de muncă la domiciliu sau în regim de telemuncă.


Ordinul nr. 1.714/2026: noua Listă a ocupațiilor deficitare – 372 de ocupații pentru lucrătorii străini

Decizia ÎCCJ nr. 13/2026: adeverințele angajatorilor sunt obligatorii pentru casele de pensii

Regulamentul (UE) 2026/2359: ghid complet – ce se schimbă în securitatea socială în UE

Regulamentul (UE) 2026/2359: noile reguli pentru detașarea salariaților și formularul A1
Ordinul nr. 1.714/2026: noua Listă a ocupațiilor deficitare – 372 de ocupații pentru lucrătorii străini
Ordinul nr. 1.714/2026 aprobă noua Listă a ocupațiilor deficitare pentru angajarea lucrătorilor străini: 372 de ocupații, cu 83 mai multe decât lista anterioară, abrogată. Ce s-a schimbat și ce trebuie să facă angajatorii.
Decizia ÎCCJ nr. 13/2026: adeverințele angajatorilor sunt obligatorii pentru casele de pensii
ÎCCJ a stabilit, prin Decizia RIL nr. 13/2026, că mențiunile din adeverințele emise de angajatori sau deținătorii de arhive sunt obligatorii pentru casele de pensii, cu excepția verificării prevăzute de art. 158 alin. (6) și (7) din Legea nr. 263/2010.
Regulamentul (UE) 2026/2359: ghid complet – ce se schimbă în securitatea socială în UE
Ghid complet al modificărilor aduse de Regulamentul (UE) 2026/2359 la coordonarea securității sociale în UE, cu calendarul aplicării și trimiteri la articolele detaliate.
Regulamentul (UE) 2026/2359: noile reguli pentru detașarea salariaților și formularul A1
Regulamentul (UE) 2026/2359 modifică regulile de securitate socială în UE: notificare obligatorie înainte de detașare, scutiri pentru deplasări scurte, 3 luni de asigurare anterioară și maximum 24 de luni. Ce trebuie să știe angajatorii.
Salariații care lucrează în mai multe state UE: ce schimbă Regulamentul (UE) 2026/2359
Regulamentul (UE) 2026/2359 clarifică regulile pentru salariații care lucrează în mod obișnuit în mai multe state UE: sediul angajatorului, decizii valabile 24 de luni, perioada de tranziție și regularizarea contribuțiilor.
Șomajul după muncă în alt stat UE: noile reguli din Regulamentul (UE) 2026/2359
Regulamentul (UE) 2026/2359 schimbă regulile privind șomajul pentru cei care au lucrat în mai multe state UE: regula de o lună, păstrarea indemnizației 6 luni și noile reguli pentru lucrătorii frontalieri.
Ordinul nr. 1.714/2026: noua Listă a ocupațiilor deficitare – 372 de ocupații pentru lucrătorii străini
Ordinul nr. 1.714/2026 aprobă noua Listă a ocupațiilor deficitare pentru angajarea lucrătorilor străini: 372 de ocupații, cu 83 mai multe decât lista anterioară, abrogată. Ce s-a schimbat și ce trebuie să facă angajatorii.
Decizia ÎCCJ nr. 13/2026: adeverințele angajatorilor sunt obligatorii pentru casele de pensii
ÎCCJ a stabilit, prin Decizia RIL nr. 13/2026, că mențiunile din adeverințele emise de angajatori sau deținătorii de arhive sunt obligatorii pentru casele de pensii, cu excepția verificării prevăzute de art. 158 alin. (6) și (7) din Legea nr. 263/2010.
Regulamentul (UE) 2026/2359: ghid complet – ce se schimbă în securitatea socială în UE
Ghid complet al modificărilor aduse de Regulamentul (UE) 2026/2359 la coordonarea securității sociale în UE, cu calendarul aplicării și trimiteri la articolele detaliate.
Regulamentul (UE) 2026/2359: noile reguli pentru detașarea salariaților și formularul A1
Regulamentul (UE) 2026/2359 modifică regulile de securitate socială în UE: notificare obligatorie înainte de detașare, scutiri pentru deplasări scurte, 3 luni de asigurare anterioară și maximum 24 de luni. Ce trebuie să știe angajatorii.
Salariații care lucrează în mai multe state UE: ce schimbă Regulamentul (UE) 2026/2359
Regulamentul (UE) 2026/2359 clarifică regulile pentru salariații care lucrează în mod obișnuit în mai multe state UE: sediul angajatorului, decizii valabile 24 de luni, perioada de tranziție și regularizarea contribuțiilor.
Șomajul după muncă în alt stat UE: noile reguli din Regulamentul (UE) 2026/2359
Regulamentul (UE) 2026/2359 schimbă regulile privind șomajul pentru cei care au lucrat în mai multe state UE: regula de o lună, păstrarea indemnizației 6 luni și noile reguli pentru lucrătorii frontalieri.




